۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۹۱۰۲۴
آیت الله علوی گرگانی:

فقه به خوبی در جامعه پیاده نشده است|اندیشه های اسلامی از تئوری به عمل برسند

فقه به خوبی در جامعه پیاده نشده است|اندیشه های اسلامی از تئوری به عمل برسند
حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که هنوز فقه به خوبی در متن فعالیت های جامعه پیاده نشده است، گفت: اندیشه های اسلامی باید از تئوری به عمل برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آيت الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علميه قم صبح امروز در ديدار اعضای مؤسسه تحقیقاتی فتوح انديشه با بيان اينكه انديشه های اسلامی بايد در متن جامعه پياده سازی شود، گفت: انتظار ما از فعالان عرصه انديشه اسلامی اين است كه علاوه بر تحقيق و پژوهش سعی كنند اين انديشه های ناب را در جامعه به مرحله عمل برسانند.

وی با ابراز ناراحتی از این که تشکیلات مختلف جامعه فقه را به درستی در متن کارهای خود پیاده سازی نکرده اند، خطاب به حاضران در جلسه اظهار داشت: شما باید خدشه هایی که در نظام وجود دارد را پیدا کرده و جلوی آن را بگیرید تا بتوان این انقلاب را به عنوان الگو به سایر کشورهای جهان صادرکرد؛ در حال حاضر برخی مشکلات وجود دارد وجود دارد و فقه به خوبی در آن پیاده نشده است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: هم اکنون برخی جشن ها در دانشگاه ها وجود دارد که پسران و دختران به صورت مختلط در آن حاضر می شوند؛ همچنین اخیراً هم برخی حضور زنان در ورزشگاه ها را مطرح می کنند، آیا اگر حضرت بقیة الله(عج) ظهور کنند این موارد را تأیید می کنند؟

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که شاخصه های قرآنی باید در جامعه نهادینه شود، ابراز کرد: شما باید در قسمت های اجرایی و اداری کشور حاضر شده و با رصد فعالیت ها سعی کنید تا جلوی مشکلات را گرفته و قوانین اسلامی را پیاده کنید.

وی با اشاره به این که اندیشه های اسلامی از مرحله تئوری به مرحله عملی و اجرایی برسد، افزود: فعالان عرصه اندیشه های اسلامی باید «طبیب دوار» باشند و پس از رصد مشکلات نظام، تا حد امکان، رشته کار و اندیشه های اسلامی را توسعه دهند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که مراجع تقلید نباید یک تنه با مشکلات مقابله کنند، گفت: ما سنگرها و موانع را از پیش روی پژوهشگران و فعالان عرصه اندیشه اسلامی برمی داریم تا آن ها جلو رفته و نقاط ضعف را تا حد توان شان حل کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که حوزه علمیه قم نور چشم همه حوزه های علمیه جهان است، اظهار کرد: حوزه علمیه قم بسیار غنی است و باید با کار تشکیلاتی یک سری کارگروه هایی در آن شکل گیرد که در حوزه های مختلف به کار و تلاش بپردازند و مشکلات فقهی جامعه را حل کنند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 17

/841/پ202/ق

ارسال نظرات